יד ימינו של בן גביר: "בלי חסינות לשוטרים – לא ניכנס לממשלה"

    איתי גדסי No Comments on יד ימינו של בן גביר: "בלי חסינות לשוטרים – לא ניכנס לממשלה"

    ראש צוות המו"מ על עוצמה יהודית על הכוונה לשנות את תפקיד השר המופקד על המשטרה: "שר הבט"פ גזר סרטים בתחנות משטרה – אנחנו רוצים שיתווה מדיניות"

    בכיר הליכוד יריב לוין ונציג עוצמה יהודית
    21:56
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on אזהרה למשקיעים בבסדנו: רשות ניירות ערך בהודעה חריגה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עו"ד חנמאל דורפמן, ראש צוות המו"מ הקואליציוני של עוצמה יהודית, ומי שמיועד להיות ראש המטה של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, מבהיר הבוקר (שישי) בריאיון ל'ישראל היום' כי לא יכנסו לממשלה ללא חקיקת חוק חסינות לחיילים ושוטרים.

    "אנחנו מתעקשים על חוק חסינות לחיילים ולשוטרים ושינוי נוהלי הפתיחה באש", אמר. "יש סעיפים בהוראות הפתיחה באש שאנחנו רוצים להוריד, ועדיין לא הגענו עליו להבנות. בלי שינוי נוהלי הפתיחה באש, חוק החסינות לחיילים ולשוטרים, וממלא מקום ועדת שרים לענייני חקיקה עם יכולת להשפיע על סדר היום של הממשלה – אין לנו מה לחפש בממשלה. לא ניכנס לממשלה בלי זה. יש הצעת חוק שהגיש בן גביר בכנסת האחרונה, על מתן חסינות באירועים מבצעיים על רקע לאומי, וזה חוק נכון. אני לא רגיל שמבטיחים דבר אחד ועושים את ההפך, אבל גם בעניין הזה הגענו להסכמות".

    דורפמן סיפר כי המליץ לבן גביר לחשוב פעמיים אם לקחת את התיק לביטחון הפנים. "זה בית קברות לפוליטיקאים. יכולנו לוותר על התיק ולקבל את משרד השיכון או התחבורה, אפילו את שניהם. אבל איתמר מקריב את עצמו. מבחינתו יש פה בעיה לאומית".

    לקראת כניסת בן גביר: הוגשה הצע"ח להרחבת סמכויות שר הבט"פ

    בזמן המו"מ עם סמוטריץ' לאיחוד הרשימות, היועץ תמך בריצה עצמאית של עוצמה יהודית: "חשבתי שלא היה נכון לרוץ עם סמוטריץ', אבל איתמר החליט לרוץ ביחד לטובת הגוש. הצלנו אותם. היו סקרים שבהם הציונות הדתית לא עברה את אחוז החסימה".

    דורפמן לא מתנצל, אך אומר שיש חלקים גדולים במשטרה שצריכים לעבור שינוי. עם זאת, הוא מדגיש שמבחינתו המשטרה ברובה מורכבת מאוהבי המדינה.

    על הדרישה לשנות את החוק כך שהשר לביטחון לאומי יקבל סמכות על המפכ"ל, בדומה ליחסים בין שר הביטחון לרמטכ"ל, דורפמן אומר שהמציאות היא שהשר לביטחון הפנים הוא בגדר עציץ. "השר חותם על מינויים וגוזר סרטים בתחנות משטרה. רצינו לשנות את החוק כדי שהשר יוכל להתוות מדיניות למשטרה. היתה על זה הסכמה כללית עם הליכוד, ויש דיונים על הנוסחים".



    0 תגובות